همشهری آنلاین: نخستین جشنواره پوسترهای فرهنگی اجتماعی دانش آموختگان هنر دانشگاههای ایران با محوریت پوسترهای فرهنگی و اجتماعی از تاریخ ۱۷ تا ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ در باغ موزه قصر تهران برگزار می‌شود.

پوستر خیام

به گزارش روابط عمومي این جشنواره؛ نخستین جشنواره پوسترهای فرهنگی اجتماعی دانش آموختگان هنر دانشگاههای ایران به کوشش گروهی از اساتید و اعضای هیئت علمی و نیز دانش آموختگان هنر مراکز آموزش عالی ایران از جمله طراحان تازه فارغ التحصیل، از دانشگاههاي تهران، هنر، الزهرا، شاهد، سوره، علم و فرهنگ، انقلاب اسلامی، تربیت مدرس، شریعتی، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و جامع علمی کاربردی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و با محوریت پوسترهای فرهنگی و اجتماعی از تاریخ 17 تا 21 مرداد 1393 در باغ موزه قصر تهران برگزار می‌شود.

دبیر و رئیس هیئت داوران این جشنواره هیوا پاشائی مدرس مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی هنر دانشکده‌های هنر است که در سوابق کاری خود سابقه داوری و سرگروهی جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره هنرهای تجسمی فجر را دارد.

آثار راه یافته به این نمایشگاه، تعداد 150 پوستر از 80 طراح دانش آموخته گرافیک مراکز آموزش عالی کشور است که از میان 734 پوستر ارسالی از سوی 358 طراح پس از بررسی توسط هیئت انتخاب آثار، برگزیده شده است. مراسم افتتاحیه این جشنواره جمعه 17 مرداد 1393 در باغ موزه قصر تهران به نشانی خیابان مطهری شرقی، میدان پلیس برگزار می‌گردد.

هيوا پاشائي، دبير برگزاري اين جشنواره با اشاره به ايده شكل گيري اين نمايشگاه گفت:"دلایل عدیده‌ای سبب شکل گیری ایده برگزاری این جشنواره و نمایشگاه گردید. در جامعه آموزشی امروز شاهد رشد فراگیر آموزش‌های آکادمیک هنرهای تجسّمی در دانشگاه‌های کشور هستیم و این در حالی است که بنابر شواهد موجود، بستر مناسبی برای جذب و بکارگیری طراحان جوان و جویای نام فراهم نیست."

وي افزود:" جدای از این امر، به دلیل نبودن یک انجمن علمي پویا در حیطه هنرهای تجسّمی اغلب دانش آموختگان پس از فراغت از تحصیل در تامین نیازهای علمی خود دچار سردرگمی شده و بسیاری از خواسته‌هایشان بی‌پاسخ می‌ماند. همچنین انحصار طلبی عده‌ای خاص در بازار کار هنرهای تجسمی، یکی دیگر از نتایج گمنام ماندن بسیاری از جوانان دانش آموخته است. در نتیجه دانشگاهیان پیوند مناسبی با بازار کار برقرار نکرده و اغلب به مشاغل دیگری روی می‌آورند."

پاشائی با اشاره به لزوم تاسيس انجمن‌هاي علميِ هنر تصريح كرد:" با ایجاد گردهمایی‌هایی از این دست و با همکاری، همیاری و پیگیری طراحان دانشمند، در آینده‌ای نزدیک شاهد تأسیس "انجمن علمی طراحی گرافیک" و " انجمن علمی هنرهای تجسّمی ایران" خواهيم بود. اميدوارم در روزگاری نه چندان دور این انجمن بتواند نیاز‌های علمی حجم بالای دانش آموختگان هنرهای تجسّمی را فراهم کرده و با برگزاری نمایشگاه‌ها و کارگاه‌های علمی و عملی و نیز چاپ مجلّات تخصصی و حمایت از نگارش و پژوهش در موارد یاد شده، نسبت به افزایش سطح دانش طراحی گرافیک و هنرهای تجسّمی گام ارزنده‌ای برداشته و هرساله بانی راه اندازی جشنواره‌هایی از این دست شده و دانش آموختگان هنر را گرد هم آورد."

کد خبر 267849

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha